torsdag 5 oktober 2023

Kaffebordet

-De som är homosexuella säger ju själva att de blivit homosexuella genom att de blivit sexuellt utnyttjade som barn. Det har b.l.a. Peter Jöback och Patrik Sjöberg sagt.
 -Ja, så blir det väl när man introduceras sexuellt redan när man är barn. Jag kan överhuvudtaget inte förstå varför man håller på med homosexuell verksamhet överhuvudtaget. 
-Och sedan vet man ju inte om de som utsätter barn sexuellt själva inte blivit sexuellt utnyttjade som barn. -Jag är så trött på hela tiden höra om den där pedofilen!
 -Du var så besvärlig som barn. 
-Vi är inte ute efter att sätta dit några pedofiler. 
-Sluta! Jag vill inte höra det! 
-Ja, jag vet inte vad jag fått för problem om jag gick runt och hittade på sånt? 
-Näääää? 
-Men är du säker på att det verkligen har hänt? 
-Pedofiler är också människor.
 -Kaffet har redan börjat kallna. Den virkade duken ligger under kaffefatet. De sitter alla glor på mig bakom kaktallriken. 
-Har du lärt dig nu?
 -Vadå? 
-Ja men att man inte pratar om såna här saker? 
-Nu förstår jag inte alls? 
-Nej men då kanske det är bäst att du lär dig? 
 Utanför skiner solen. Jag kollar igenom mobilen och tittar hur många likes mitt senaste inlägg på facebook fått. 13. Det måste upp till åtminstone 30. Kanske om jag gör någon kommentar kring någon artikel eller liknande. Tänk om någon UTANFÖR min vänskapskrets delar mina inlägg! 
-Lars, vad gör du?
 -Jag kollar facebook. Ja men nu sitter ju vi här. 
-Det verkar som att jag blivit blockad på Twitter.
 -Ja men är detta verkligen då viktigt?
 -Men det är yttrandefrihet. 
-Det finns länder där barnen slåss för att få en penna i handen.

 Han går ut ur rummet, ut för dörren och ut i naturen. Vinden bitar i honom; det har blivit höst. Han ser löv falla ner för marken. Han minns sin barndom på 70talet när han far dog i en båtolycka. -Karl Hygge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar