onsdag 20 juni 2012

En verbal duell

In i lokalen vandrar jag in och går mot bordet där min ”kamrat” Henrik sitter. Jag sätter mig ner.
- Du är inte så noga med att tid.
Den var lätt. Jag kontrar med:
- Det kan ju bero på sällskapet.
Henrik skruvar sig. Sedan förs en finurlig min över hans ansikte och han fortsätter:
- Jaså de övriga som sitter här? Nej, jag tror inte de har bidragit din försening.
- Det var lågt.
- Kunde tänka mig att du skulle komma med något sånt.
- Kan du tänka?
Han sneglar på mitt kaffe:
-                      Kan du dricka? Det är ju trots allt jag som betalat!
-                      Tja, det brukar du väl!
-                      Men ska det vara så?
-                      Blev du arg nu?
-                      Inte alls.

-Torkel Sandström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar